زبان ترکی استانبولی

مرحبا (سلام!) بیش از ۷۰ میلیون نفر در ترکیه، قبرس شمالی و قبرس زندگی می کنند. دیگر ترکی زبانان، در سراسر اروپا و آسیای میانه هستند. اگر می خواهید زبان ترکی را یاد بگیرید، یادگیری الفبا شروع خوبی است. از آنجا که کلمات ترکی به صورت گفتاری نوشته می شوند، هنگام آموختن الفبا، توجه به نکات زیر حائز اهمیت است.

1-      تلفظ حروف و صداهای ترکی را یاد بگیرید.

2-      قواعد زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید: فهم ساختار جملات ترکی به شما در یادگیری زبان کمک خواهد کرد. هم‌چنین کلمات در کنار هم قرار می‌گیرند تا معانی را تغییر دهند. جملات ترکی از قاعده فاعل مفعول فعل پیروی می‌کنند، کلمات بسیاری هستند که به عنوان پسوند به ریشه کلمات اضافه می‌شوند تا معنی آن را تغییر دهند. هیچ ساختاری مربوط به مذکر یا مونث بودن و هیچ حرف تعریفی (the, a) وجود ندارد.

3-      از دیکشنری ترکی استفاده کنید: یک دیکشنری دو زبانه تهیه کنید، برای این که ترکی استانبولی را به انگلیسی یا به زبان‌های دیگری که بلدید، ترجمه کنید و تمرین مکالمه ترکی استانبولی را شروع کنید. از دیکشنری برای چک کردن و یادگیری کلمات جدید استفاده کنید. البته دیکشنری های ترکی استانبولی به فارسی اصلا گزینه مناسبی نیستند و پیشنهاد نمیکنیم. پیشنهاد ما به شما اینه که از یک دیکشنری ترکی استانبولی به انگلیسی استفاده کنید و اگر انگلیسیتون خوب نیست مجددا از یک دیکشنری انگلیسی به فارسی استفاده کنید.

4-      مکالمات پایه را تمرین کنید: عبارات رایج در مکالمه ترکی استانبولی را یاد بگیرید و با خود مکالمه کنید تا نحوه سوال و جواب را تمرین کنید. به فایل‌های صوتی آنلاین یا نوارهای صوتی کتابخانه محل خود گوش کنید.


Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق