آموزش زبان انگلیسی

 

روش های زیادی جهت یادگیری و آموزش این زبان وجود دارد که بطور مختصر تعدادی از آن ها را در زیر لیست کرده ایم.

1-      روش ترجمه گرامر- Grammar Translation Method: در این روش، تدریس به زبان مادری انجام می شود و ترجمه از زبان مادری به زبان هدف (زبان در حال آموزش ) و از زبان هدف به زبان مادری متناوب انجام میشه. مدرس سعی می کنه با یاد دادن ساختارها و مقایسه اونها با ساختارهای زبان مادری، ساختارزبانی و جمله سازی رو به دانشجو یاد بده. درضمن زبان آموز باید لغات زیادی رو حفظ کنه تا بتونه جملات رو از زبان مادری در ذهنش با ساختارهایی که یاد گرفته ترکیب کنه و جمله بسازه.

2-      روش مستقیم -Direct method: در این روش که روش طبیعی هم بهش میگن، زبان آموز حق استفاده از زبان مادری رو نداره و کل مباحث درسی با زبان هدف ( زبان در حال یادگیری) مطرح میشه. تمرکز روی تلفظ هست و به ساختار های گرامری توجهی نمیشه. به طور خلاصه این روش شامل ویژگی های زیر است:

·         تمرکز بر روی صحبت کردن

·         آموزش با پانتومییم ، تصویر سازی، شکل و عکس

·         آموزش غیرمستقیم ساختارها و گرامرها. ساختارها در محتوای درسی گنجانده می شوند و زبان آموزان با کاربرد و قیاس مثالها با ساختارها آشنا می شوند.

·         تمرکز آموزش با پرسش و پاسخ به زبان هدف انجام می شود .

3-      روش Structural Approach: در این روش، هر زبان تشکیل شده است از یک سری قواعد گرامری که برای زبان آموز پیچیده هستند، بنابراین این قواعد تجزیه می شوند و به ترتیب از آسان به مشکل تدریس می شوند. بعنوان مثال برای آموزش حال استمراری، زبان آموز ابتدا باید طرز استفاده از افعال Too be رو یاد بگیرد.

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق