نکات یادگیری زبان اسپانیایی

 

1-      هدف‌گذاری کنید: ممکن است یکی از تصمیم‌های شما برای سال جدید «یادگیری زبان اسپانیایی» باشد، اما این واقعا به چه معناست؟ سعی کنید تا هدف‌های SMART برای خود تعیین کنید تا بهتر بتوانید روند یادگیری زبان را تبیین نمایید. اهداف SMART در دنیای مدیریت، هدف‌های مشخص، قابل‌اندازه‌گیری، قابل‌دست‌یابی، مناسب و با مدت زمان محدود هستند.

2-      با صدا‌ها شروع کنید: هنگامی که برنامه‌‌ی هوشمندانه و واقع‌گرایانه‌ای را برای مطالعه‌ی اسپانیایی تدوین کردید، وقت آن است که آستین‌ها را بالا بزنید و مشغول شوید. ولی اصلا باید از کجا شروع کنید؟ جواب ساده است: از صداها. یاد بگیرید که چگونه گوش کنید، تلفظ کنید و هجی کنید. این بهترین نقطه برای شروع است؛ حتی پیش از آنکه شروع به حفظ کردن لغات و معنی آنها بکنید.

3-      عمل‌گرا باشید: یادگیری یک زبان جدید مستلزم یادگیری تعداد زیادی واژه‌ی جدید است و از آن راه گریزی نیست. با این حال ما برایتان خبر دلگرم‌کننده‌ی داریم: لازم نیست تا برای خوب صحبت کردن یک زبان، تمام واژگان آن زبان یا حتی بیشتر آنها را بدانید. درواقع لازم نیست که حتی نیمی از آنها را بدانید. بنابر قانون پَرِتو یا قاعده‌ی ۸۰-۲۰، شما می‌توانید از ۲۰ درصد تلاش خود برای یادگیری واژگان جدید به‌منظور درک و فهم ۸۰ درصد از زبان استفاده کنید. این بدین معناست که شما با یادگیری واژگان رایج و پراستفاده، قادر خواهید بود تا خیلی سریع‌تر با زبانی بیگانه ارتباط برقرار کنید.

4-      دفترچه‌ای برای یادداشت لغت‌های اسپانیایی تهیه کنید: در دفتری، تمام لغت‌های اسپانیایی را که تاکنون یاد گرفته‌اید یادداشت کنید. اول از همه، تهیه‌‌ی این دفتر به شما کمک می‌کند تا تمام لغت‌های پرکاربردی را که فرا گرفته‌اید به‌صورت یک‌جا داشته باشید. علاوه‌بر این، خود فرآیند یادداشت کردن لغت و هرگونه ترجمه، توضیح، عکس یا یاری‌رسان حافظه‌ای که در کنار آن می‌نویسید، به شما کمک می‌کند تا این لغت را راحت‌تر حفظ کنید. همچنین این دفتر مرجعی عالی برای مطالعه است و شما می‌توانید در هر مکان و زمانی که وقت آزاد دارید به مرور لغت‌هایی که یاد گرفته‌اید بپردازید.

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق