درباره فرانسه

 

فرانسه یکی از بزرگترین کشورهای اروپایی است. این کشور با شش کشور دیگر هم­مرز است، آلمان، بلژیک و لوکزامبورگ در شمال شرقی، سوییس و ایتالیا در جنوب شرقی و اسپانیا در جنوب غربی. فرانسه به عنوان دروازه اروپا درنظر گرفته می­شود زیرا چندین فرودگاه بین­المللی بزرگ، پایانه­های کشتی و خدمات ریلی در فرانسه وجود دارد. فرانسه محبوب­ترین مقصد گردشگری در جهان است؛ آشپزی و شراب­های این کشور مشهور و پر­طرفدار است. مردم فرانسه بسیار مودب و رسمی هستند و دارای ادبیات غنی، احساسی و رمانتیک هستند، به همین دلیل زبان فرانسوی به زبان عشق معروف است. نمی­توان از فرانسه صحبت کرد اما پاریس را فراموش کرد؛ این پایتخت با­شکوه، با برج ایفل و موزه لوور، زیباترین سفرشما را رقم خواهد زد. پاریس نمونه ای از ثروت و طراحی است و جاذبه­های فرهنگی بی­پایانی در پاریس وجود دارد.

فرانسه دارای صنایع بسیار است، حدود 35 درصد از کل زمین­ در فرانسه توسط باغ­ها و تاکستان­ها اشغال شده است.  صنعت جنگل­داری و ماهیگیری در این کشور رتبه بالایی دارند. صنایع آهن و ذغال سنگ و همچنین حمل و نقل و ماشین­آلات نیز مرسوم هستند؛ و البته گردشگری نیز بخش قابل توجهی از اقتصاد کشور را تشکیل می­دهد. مردم فرانسه از هر جنبه­ای در زندگی خود نفیس هستند، این شامل غذاهای فرانسوی می­شود. طعم غذاهای فرانسوی به یادماندنی­ترین طعم  است و پاریس بخاطر رستوران های مجلل خود مشهور است.

 یکی دیگر از واقعیت­های مهم درباره فرانسه، این است که این کشور در لیست بهترین دانشگاه­های جهان برای تحصیل قرار دارد. برگزاری دوره­های اختصاصی و امکان انجام کار پاره­وقت از امکاناتی است که به دانشجو تعلق می­گیرد. دلایلی چون تحصیلات برجسته و عالی باعث می­شود حتما فرانسه را انتخاب کنید اما هزینه­های زندگی، منطقه و سایر عوامل می­تواند در تصمیم شما تاثیر بگذارد زیرا همانطور که گفته شد، پاریس از لحاظ هزینه­های زندگی گران است.

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق