انواع راه‌های مهاجرت به انگلیس

 

برای اخذ اقامت بریتانیا، راه‌های متعددی وجود دارد که افراد با توجه به شرایط خود، یکی از آن‌ها را انتخاب می ‌کنند.  به طور کلی از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج، تولد و ... می‌توان اقامت انگلیس را بدست آورد که در این قسمت هریک از این راه‌ها را بررسی می‌کنیم:

مهاجرت به انگلیس از راه تحصیل

یکی از متداول ‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به انگلیس، تحصیل است. برای این کار، شما باید ابتدا از یک موسسه و یا دانشگاه پذیرش داشته باشید و بعد از آن می‌توانید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. ویزای تحصیلی کشور بریتانیا با نام Tire 4 نیز شناخته می‌شود و به دانش آموزان و دانشجویان برای تحصیل در دوره‌های کوتاه مدت تعلق می‌گیرد. ویزای Tier4 General برای افراد بالای 17 سال و 6 ماه و ویزای Tier4 Child نیز برای افراد زیر سن 17 سال و 6 ماه است.

هزینه تحصیل در کشور انگلیس با توجه به رشته تحصیلی و همچنین مقطع تحصیلی متفاوت است، اما به طور کلی می‌توان گفت که برای تحصیل در انگلیس، به طور میانگین سالیانه باید مبلغی بین 10 الی 15 هزار پوند پرداخت کنید. علاوه بر این موضوع، افراد می‌توانند از بورسیه ‌های تحصیلی این کشور نیز استفاده کنند. همچنین اگر قصد دارید تا بعد از اتمام تحصیل نیز همچنان در کشور انگلیس بمانید، بعد از به پایان رسیدن تحصیلات خود تا 4 ماه فرصت دارید تا در کار مربوط به رشته خود مشغول شوید و از طریق دریافت ویزای کار اقامت خود را در انگلیس تمدید کنید. برای مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل، به مدارک زیر نیاز دارید:

·         تمکن مالی و نامه بانکی

·         مدرک زبان

·         CAS LETTER (برگه پذیرش موسسه و یا دانشگاه)

مهاجرت به انگلیس از طریق کار

مهاجرت به انگلیس از طریق کار نیز یکی دیگر از راه‌های دریافت اقامت انگلیس است. برای اینکار، متقاضی باید یک دعوتنامه کاری از سوی یک کارفرما در انگلیس داشته باشد. همچنین فردی که برای شما پیشنهاد شغلی ارسال می ‌کند، باید از اداره کار مجوز استخدام نیروی خارجی داشته باشد. ویزای کار انگلیس معمولا به مدت 5 سال و 14 روز صادر می‌شود و بعد از به اتمام رسیدن این دوره، می‌توانید آن را مجددا تمدید کنید. هزینه مهاجرت به انگلیس از طریق کار تنها شامل هزینه بیمه، تمکن مالی و هزینه درخواست ویزا است و در کل این مبلغ چیزی حدود 4000 پوند است.

مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت

پیش‌تر افراد می‌توانستند از طریق ویزای Tier1 برای اقامت از طریق کار آفرینی در انگلیس اقدام کنند. اما این نوع از ویزا دیگر ارائه نمی شود و روش های جایگزینی برای اخذ اقامت انگلیس از طریق سرمایه  گذاری ارائه شده است که شامل سه نوع ویزا می‌شود. هزینه مهاجرت به انگلیس از طریق هریک از این راه‌ها متفاوت است اما تمامی این راه‌ها شامل هزینه بیمه و مراقبت های بهداشتی می‌شوند که چیزی حدود 2200 پوند می‌شود.

برای مهاجرت به انگلیس از طریق سرمایه گذاری باید حداقل دو میلیون پوند در اوراق قرضه دولتی، سرمایه وام شرکت ها و یا سرمایه مشترک سرمایه گذاری کنید. در صورت سرمایه گذاری معادل 2 میلیون پوند، بعد از 5 سال می‌توانید برای دریافت اقامت دائم انگلیس اقدام کنید.

مهاجرت به انگلیس از طریق ازدواج

افرادی که قصد ازدواج با شهروند بریتانیایی و یا افراد دارای اقامت انگلیس را دارند، می توانند از طریق ویزای ازدواج به انگلیس مهاجرت کنند. این ویزا به مهاجرین اجازه می‌دهد حداکثر تا 6 ماه در انگلیس بمانند و در این بازه‌ی زمانی به طور قانونی ازدواج کنند. هزینه دریافت این ویزا 95 پوند است و پس از به پایان رسیدن آن باید بریتانیا را ترک کنند. برای ماندن درکشور انگلیس، متقاضیان باید برای ویزای خانواده درخواست بدهند.

برای دریافت ویزای ازدواج انگلیس، فرد باید بالای 18 سال سن داشته باشد، سابقه کیفری نداشته باشد و در سلامت روانی کاملی به سر ببرد. علاوه بر این موضوع، همسر فرد نیز باید توانایی ساپورت مالی را نیز داشته باشد.

مهاجرت به انگلیس از طریق تولد

انگلستان یکی از کشورهایی است که از قانون خون پیروی می‌ کند. به عبارت دیگر، تولد یک فرد در خاک انگلیس موجب اخذ تابعیت این کشور نمی‌شود. برای دریافت تابعیت کودک تازه متولد شده باید واجد شرایط باشد و یک و یا هردوی والدین کودک باید تابعیت کشور انگلیس را داشته باشند. همچنین در صورتی که فرزند متولد شده والدین نامعلومی داشته باشد، طبق قوانین انگلستان تابعیت این کشور به او اطلاق می گردد.

مهاجرت به انگلیس از طریق ویزای نخبگان

یکی از راه‌های کمتر شناخته شده برای مهاجرت به انگلیس، اخذ ویزای نخبگان است. این ویزا به گلوبال تلنت و یا ویزای هنری انگلستان نیز معروف است. متقاضیان هنرمند، ورزشکار، نخبه و متخصص در زمینه‌های کاری که دولت بریتانیا مشخص نموده است هستند، می توانند از طریق اخذ ویزای گلوبال تلنت اقامت انگلیس را دریافت نمایند. برای دریافت این ویزا، نیازی به ارائه مدرک زبان و حتی تمکن مالی وجود ندارد و می‌توان آن را یکی از بهترین راه ها برای دریافت اقامت انگلیس نامید. البته هزینه جدایی برای درخواست ویزا و بیمه وجود دارد که تقریبا به 1000 پوند می‌رسد، برای داشتن همراه نیز به ازای هرفرد این هزینه ها باید پرداخت شوند. برای دریافت ویزای هنری، باید شرایط آن را داشته باشید و به عبارتی، در زمینه فعالیت خود فرد شناخته شده ای باشید. برای دریافت این ویزا، باید در یکی از شاخه‌های زیر پتانسیل بسیار بالایی داشته باشید:

نخبه علمی

اگر پیشنهاد شغلی دانشگاهی پژوهشی، بورسیه فردی یا کمک هزینه تحقیقاتی داشته باشید که وزارت تحقیقات انگلیس آن را تایید کرده باشد، می‌توانید برای این ویزا درخواست کنید.

نخبه هنری

متقاضیانی که در زمینه هنری، موسیقی، معماری، فیلم سازی و عکاسی شناخته شده هستند می توانند برای دریافت ویزای هنری انگلیس درخواست بدهند.

نخبه تکنولوژی

در صورتی که در زمینه های دیجیتال، پردازش داده و توسعه دهندگی متخصص هستید، می‌‌‌توانید برای این ویزا درخواست دهید.َ

 

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق