پمپ آب

 

از آنجایی که آب همیشه یکی از نیاز های مهم بشر می باشد جابه جایی آب به محل هایی مورد نظر مثل زمین های کشاورزی یا منازل مسکونی دغدغه اصلی انسان ها بوده است. با اختراع پیچ ارشمیدس تحول تازه و جدیدی در دنیا برای انتقال آب به وجود آمد و اولین انتقال آب از رودخانه ها به مراکز مصرف توسط این وسیله انجام می شد. امروزه انواع مختلفی از پمپ آب با برند های مختلف در بازار موجود می باشد که می توانید برای خرید آن اقدام کنید. پمپ آب وسیله مکانیکی است این وسیله وظیفه انتقال انرژی مکانیکی به سیال را بر عهده دارد. با بالا برند فشار سیال سبب انتقال آب به لوله ها می شود و فشار آب را چند برابر می کند.

پمپ آب چیست ؟

همان طور که می دانید پمپ آب وسیله ای است که موجب افزایش فشار آب می باشد. پمپ آب برای مصارف مختلف تهیه می شود که مهمترین آن مراکز مسکونی و ساختمان و ویلاها می باشند. عواملی که برای انتخاب پمپ مناسب آب مهم است تعداد شیرها، واحد ها ساختمان است. در پمپ های خانگی نیز انواع مختلفی وجود دارند برخی با مخازن انبساط ساخته شده اند و برخی دیگر نیز با کلید اتوماتیک یا بوستر پمپ طراحی شده انده.

مورد دیگری که در انتخاب پمپ آب مناسب است انتخاب بر اساس توان پمپ خانگی می باشد که با توان نیم یا یک اسب و سایر مختلف دیگر در بازار وجود دارند. توان پمپ بر اساس میزان استفاده و ظرفیت فضای مورد نظر انتخاب می شوند. از طرف دیگر برند های معتبر پمپ آب مانند آبارا، پمپ داب، پمپ لیو بهترین برند های موجود در بازار هستند. در کنار پمپ آب معمولا از منبع پمپ آب نیز استفاده می شود.

ویژگی های فنی پمپ آب

ویژگی های فنی پمپ آب برای برند های مختلف متفاوت است. در این مطلب به بررسی اصول فنی پمپ آب برای برند های مختلف خواهیم پرداخت بنابراین اگر قصد خرید پمپ آب را دارید پیشنهاد می کنم این مطلب را از دست ندهید.

ویژگی و کاربرد پمپ آب آبارا: این برند تلاش خود را در جهت تولید پمپ آب با بالاترین سطح کیفیت به کار برده است از این رو این نوع پمپ برای مصارف خانگی، کشاورزی، عمومی که دارای آب تمیز و بدون آلودگی است کاربرد دارد. آبارا در تولید پمپ های خودمکش، جتی در سری AGA 1.00 قابلیت کار در عمق 8 متر را ایجاد کرده است.

موتور این دستگاه دو پل و با حداکثر فشار 6 بار می باشد. این برند در ساخت بدنه پمپ از جنس چدن استفاده کرده و دارای درجه محافظ IP44 می باشد. علاوه بر این این موتور در دو نوع تک فاز و سه فاز تا دمای 45 درجه سانتی گراد کار می کند. شفت به کار رفته در این پمپ از جنس AISI 303 می باشد.

کاربرد موتور پمپ آبارا در تقویت فشار خانگی، قابل استفاده برای آبیاری باغات کوچک، انتقال عمومی آب، شستشوی ماشین می باشد.  

ویژگی و کاربرد پمپ آب داب

پمپ آب برند داب از جمله پمپ های خود مکش سانتریفیوژ است ویژگی پمپ سانتریفیوژ مکش عالی حتی در مواقعی که حباب هوا در آب است کاربرد دارد. استفاده از پمپ آب داب در هوای تمیز و عاری از آلودگی ویکسوتیزه کاربردی است. تحمل این نوع پمپ پاسخگو برای مایعات 95 درجه نیز می باشد. شما می توانید از پمپ آب داب به صورت ثابت یا متحرک استفاده کنید.

برای مصارف خانگی و تقویت فشار آب، فعالیت های کشاورزی، گرد آوری آب باران، آبیاری باغات، تهیه آب از چاه های کم عمق کاربرد دارد.

ساختار پمپ دای از بدنه تکنوپلیمر و پروانه ها و نازل و دیفیوز از جنس تکنوپلیمر است. قسمت مکانیکال سیل پمپ آب داب دارای جنس کربن و سرامیک است. از لحاظ فنی ساختار این نوع پمپ مقاومت بالایی در گرما و سرما و یخ زدگی دارد و از شفت و پروانه های مقاومی برخوردار است.

ساختار موتور پمپ آب داب توسط مایعات اطراف خنک می شوند و سیستم خنک کننده خاصی وجود ندارد. خازن مداوماً در مدار می چرخد و انرژی مکانیکی ایجاد می کند. برند داب در بین رقبای خود دارای استاندارد UL 778_2010 , CSA108_1 و استاندارد MEMA3 است. همچنین درجه محافظ پمپ آب داب F می باشد.

ویژگی فنی و کاربرد پمپ آب لیو

پمپ آب لیو مدل AJDM

مدل AJDM پمپ آب لیو دارای انژکتور خارجی است که قارد به مکش آب با عمق 40 متر حتی با وجود حباب هوا می باشد. این نوع از پمپ های آب قادر هستند از چاه هایی با عمق 40 متر نیز آب مورد نیاز را تامین کنند. در ساختمان های مسکونی، صنایع و کشاورزی در متراژ محدود تا قطر 40 اینچ یا بیشتر کاربرد دارند.

پمپ آب لیو مدل AMS

مصارف این نوع پمپ در زمینه های ساختمانی، کشاورزی و صنعتی می باشد. همچنین می توانید برای مصارف بیمارستانی و سایر مصارف صنعتی و تولیدی همچنین سیستم های تهویه مطبوع نیز از این نوع پمپ ها استفاده کرد. جداکثر استفاده این نوع پمپ 30 متر می باشد.

پمپ آب لیو مدل ECH

تامین آب در زمینه های اداری، بیمارستان ها، سیستم های حرارت مرکزی، تهویع مطبوع، مصارف کشاورزی و گلخانه ای، پرورش ماهی و انواع مختلف مصارف صنعتی این نوع پمپ با دارا بودن چمد پره و تولید بالای هدو دبی که سبب حداکثر انرژی می باشد کاربرد دارد.

پمپ لیو مدل LRP

برای مصرف حداقل انرژی در زمینه های گرمایشی و آب خنمک پیشنهاد خرید این نوع پمپ را به شما می دهیم موتور پمپ سیرکوله است و کارکرد آن زمانی است که شفت الکتروموتور در راستای افق قرار داشته باشد. در مصارف خانگی یا سیستم های گرمایشی موتور خانه ها و نیز تهیوع مطبوع همچنین سیستم گرمایشی مرکزی کاربرد دارد.

ویژگی فنی این نوع از پمپ ها دارای دبی 0.12 تا 2.04 مترمکعب یا بلعکس می باشد. توان موتور آن 0.55 تا KW 11 است. پمپ لیو قادر به تامین آب تا حداکثر 75 متر است. دارای عایق بندی F ، جنس شفت استیل و سیل نکانیکی آ با جنس کربن سرامیک ساخته می شود. قسمت حفاظتی موتور آن IPX4 است. دارای بدنه چدن و جنس پروانه استیل می باشد. دارای برق ورودی تک فاز و سه فاز است.

 

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق