یادگیری یک زبان جدید

 

تمرکز بر نتایج مشخص و ملموس می تواند به شما در تعیین اهداف کمک کند. یک مثال از یک هدف خوب ممکن است این باشد: "این هفته 30 لغت واژگان اسپانیایی مرتبط با خرید را یاد خواهم گرفت." اهداف کوتاه مدت تعیین کنید – داشتن یک هدف نهایی خوب است – اما اهداف بلند مدت بسیار طاقت فرسا هستند. هدف نهایی خود را به بخش های کوچکتر تقسیم کنید و برای هر هفته یا ماه اهداف کوچکتری تعیین کنید. خودتان را به چالش بکشید (اما نه بیش از حد)، زیرا اهداف زمانی بهترین نتیجه را دارند که شما را وادار به فشار آوردن به خودتان کنند.

یادگیری یک زبان جدید یک فرآیند هیجان انگیز و ارزشمند است. ابزارهای لازم شامل فرهنگ لغت و مترجم آنلاین است. با این حال، منابع بسیار بیشتری وجود دارد که به شما کمک می کند در کوتاه ترین زمان مسلط شوید. مهمترین چیز این است که بر نتایج مشخص و ملموس تمرکز کنید. اهداف دقیقی را تعیین کنید و به جای مدت زمانی که برای مطالعه برنامه ریزی می کنید، بر آنچه قصد یادگیری دارید تمرکز کنید. یک مثال از یک هدف خوب ممکن است این باشد که "این هفته 30 لغت واژگان اسپانیایی مرتبط با خرید را یاد خواهم گرفت." اهداف راه خوبی برای نگه داشتن زبان آموز در مسیر هستند، اما زمانی که واقع بینانه باشند بهترین عملکرد را دارند. اهداف مشخص و قابل اندازه گیری را تعیین کنید که بتوانید در طول زمان به آنها برسید. اهداف خوب به شما چیزی مشخص برای مطالعه می دهد و در عین حال شما را به چالش می کشد تا خود را فراتر از منطقه راحتی سوق دهید.



نحوه تعیین اهداف یادگیری زبان

هدف نهایی شما یادگیری زبان است، اما تعیین اهداف می تواند راهی قدرتمند برای رسیدن به آن هدف باشد. اهداف به شما کمک می کنند تمرکز کنید و به شما کمک می کنند حتی زمانی که تمایل به ترک تحصیل دارید به مطالعه ادامه دهید. روی نتایج مشخص و ملموس تمرکز کنید. به عنوان مثال به جای گفتن "یادگیری اسپانیایی" هدفی مانند "یادگیری 50 لغت جدید در این هفته" تعیین کنید. هنگام برنامه‌ریزی جلسات مطالعه، مطمئن شوید که به جای مدت زمانی که برای مطالعه برنامه‌ریزی می‌کنید، بر آنچه می‌خواهید یاد بگیرید تمرکز کنید. این به جلوگیری از اتلاف وقت برای مطالعه کمک می کند، در حالی که واقعاً فقط تمرین ذهن خود با برخی از تست ها یا فعالیت های تمرینی کافی است. در صورت امکان هر روز گام‌های کوچکی برای رسیدن به هدف هفتگی خود بردارید، با افزودن حداقل 5 دقیقه یادگیری در هر روز یا حداقل 5 کلمه جدید در هر روز یا یک فعل یا مفهوم دستوری جدید تا رسیدن به هدف هفتگی. ممکن است حتی متوجه نباشید که از کجا آمده است، اما به احتمال زیاد برخی از این روزها می توانند نیم ساعت یا دو ساعت اضافی اضافه کنند، اگر همه آنها را در طول یک هفته با هم اضافه کنید، به ویژه اگر اضافه شود، سریع اضافه می شود. با هم به مدت چند هفته و با افزایش 8 تا 12 ساعت، اما نیازی به صرف وقت آزاد دیگر از مسئولیت های دیگر مانند تعهدات خانوادگی، تعهدات کاری ندارد.

وقتی در حال مطالعه یک زبان جدید هستید، ممکن است احساس کنید که ساعات کافی در روز برای انجام همه چیز وجود ندارد. اما آماده کردن خود برای موفقیت تا حد زیادی به تغییر طرز فکر شما بستگی دارد. خود را به چالش بکشید تا در هر جلسه آموزشی روی نتایج مشخص و ملموس تمرکز کنید. سپس اهداف کوتاه مدتی را تعیین کنید تا بتوانید هر روز به جای غرق شدن در یک هدف نهایی که برای مقابله با آن بسیار طاقت فرسا به نظر می رسد، احساس موفقیت کنید. اهداف مشخص و قابل دستیابی را مرتبط با آنچه قصد یادگیری دارید تعیین کنید. اهدافی را تعیین کنید که «خیلی آسان» یا «خیلی سخت» باشند و به شما انگیزه ندهند. هر روز چیز جدیدی بیاموزید در حالی که سبک یادگیری خود را با استفاده از مجموعه ای از اهداف کوتاه مدت متمرکز می کنید.

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق