صنعت خودروسازی در کره جنوبی

 

صنعت خودرو در کره جنوبی پنجمین صنعت بزرگ در جهان است که با تولید واحد خودرو اندازه گیری می شود و همچنین ششمین صنعت بزرگ از نظر حجم صادرات خودرو است. در حالی که عملیات اولیه آن صرفاً مونتاژ قطعات وارداتی از شرکت های خارجی بود، کره جنوبی امروزه در میان پیشرفته ترین کشورهای تولید کننده خودرو در جهان است. تولید داخلی سالانه برای اولین بار در سال 1988 از یک میلیون واحد فراتر رفت. در دهه 1990، مرد صنعت مدل‌های داخلی متعددی را تولید کرد که نه تنها قابلیت‌های خود را از نظر طراحی، عملکرد و فناوری نشان می‌دهد، بلکه نشان‌دهنده بلوغ آن است.

رشد سریع اقتصادی این کشور از سال 1960 با افزایش مداوم مالکیت خودرو همراه بوده است. از آن زمان تاکنون، فروش سالانه خودرو با نرخ سالانه حدود 20 درصد رشد کرده است و بیش از سه میلیون خودرو در سال به فروش می رسد (به چهار میلیون دستگاه در سال 2018 افزایش یافته است). این امر، کره جنوبی را به یکی از بزرگترین بازارهای آسیا برای خودرو تبدیل می کند و به دلیل رشد طبقه متوسط ​​و افزایش سطح درآمد سرانه، توجه تولیدکنندگان خارجی را به خود جلب می کند.

اولین خودرو توسط شرکت هیوندای موتور (شرکت موتور هیوندای سابق) در سال 1967 تولید شد. این شرکت توسط چانگ جو یونگ که قبلاً شرکت ساختمانی هیوندای را تأسیس کرده بود، یک شرکت ساختمانی کوچک که تجارت اجاره کامیون را نیز اداره می کرد، تأسیس شد. در سال 1968، شرکت صنایع سنگین Daejin (به شرکت صنایع سنگین سانگ یانگ تغییر نام داد) شروع به تولید تراکتور در یک کارخانه واقع در شهر اولسان کرد. در سال 1969، شرکت کیا موتورز به عنوان یک کارخانه مونتاژ خودرو که به طور مشترک متعلق به شرکت فورد و جنرال موتورز (GM) بود، تأسیس شد. شرکت کیا موتورز دو سال بعد پس از دریافت مجوز از دولت رئیس جمهور پارک چانگ هی برای تولید خودرو در داخل تاسیس شد.

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق