زبان های پرطرفدار در ایران

 مردم کشور ما در خصوص انتخاب بهترین زبان برای یادگیری زبان دوم باید به موقعیت کشور و روابط آن توجه کنند و مطابق آن زبان دوم را به عنوان مهم ترین زبان بعد از انگلیسی در نظر بگیرند که از این جهت برخی از زبان های پرطرفدار در ایران بر اساس شرایط کشور از قبیل زیر هستند و به شما عزیزان یادگیری آنها را بعد از انگلیسی توصیه می کنیم:

عربی

همان طور که می دانید ایران از دین اسلام تابعیت می کند و کتاب آسمانی ما مسلمانان به زبان عربی نوشته شده است؛ از طرف دیگر در مجاورت ایران کشورهای عرب زبان زیادی وجود دارند که هر دوی این مسائل باعث می شوند تا زبان عربی از اهمیت زیادی برای مردم کشور ما برخوردار باشد و به همین دلیل زبان عربی یکی از اصلی ترین و مهم ترین زبان ها بعد از زبان انگلیسی است که آموزش آن را به مردم ایران توصیه می کنیم.

ترکی استانبولی

رفت و امد مردم کشور ایران به ترکیه بسیار زیاد است به گونه ای که اغلب ایرانیان امروزه حداقل یک مرتبه به ترکیه سفر کرده اند. از این جهت بر اساس مراودات و رفت و آمد زیاد مردم ایران و ترکیه، یادگیری زبان ترکی استانبولی می تواند یک انتخاب مناسب باشد.

از سوی دیگر به دلیل مشابه بودن فرهنگ ایران و ترکیه، بسیاری از مردم کشور ما به زبان ترکی علاقه دارند و از این جهت آن را در گروه زبان های پرطرفدار در ایران قرار میدهند که مهم ترین زبان بعد از انگلیسی خواهد بود.

فرانسوی

کشورهای بسیار زیادی در سراسر جهان به زبان فرانسوی صحبت می کنند و یا از آن به عنوان زبان دوم بهره می برند؛ در نتیجه یادگیری زبان فرانسوی برای مردم ایران می تواند یک انتخاب مناسب باشد که بعد از انگلیسی به یادگیری آن بپردازند؛ خصوصا کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای مختلف فرانسه زبان را دارند، بیشتر از دیگر افراد باید به این زبان اهمیت دهند و آن را به عنوان بهترین زبان برای یادگیری زبان دوم در نظر بگیرند.

چینی

در بین زبان های پرطرفدار در ایران نباید از زبان چینی غافل شد بلکه باید آن را مهم ترین زبان بعد از انگلیسی در نظر گرفت زیرا ایران از مبادلات، واردات و صادرات بسیار زیادی با چین برخوردار است و یادگیری زبان چینی باعث می شود که زبان اموزان به خوبی بتوانند در شرکت های وارداتی و یا صادراتی مشغول به کار شوند و از یادگیری آن استفاده کنند.

علاوه بر آن کسانی که در زمینه تجارت با چین فعالیت دارند نیز با آموزش این زبان به فعالیت تجاری و اقتصادی خود کمک زیادی می کنند و به همین دلیل چینی می تواند مهم ترین زبان بعد از انگلیسی در کشور ما باشد که در فعالیت های تجاری و اقتصادی کشور تاثیر زیادی دارد.

 

سخن پایانی

بر اساس مطالب ذکر شده مهم ترین زبان بعد از انگلیسی بر اساس زبان های پرطرفدار در ایران را مد نظر قرار دهید و با در نظر گرفتن انها و انجام تحلیل و بررسی های لازم، به آموختن زبان دیگر بپردازید تا نتیجه خوبی از آموزش دریافت کنید و بتوانید به بازار کار راه پیدا کنید و یا سایر اهداف مورد نظر خود را به انجام برسانید؛ به خاطر داشته باشید که در این زمینه به موسسه های اموزشی معتبر مراجعه کنید.

 

 

 

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق