هالیوود چیست؟

 هالیوود نام محلی در شهر لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا، آمریکا است. هالیوود به عنوان مرکز صنعت سینمایی و تولید فیلم در جهان شناخته می‌شود. بیشتر فیلم‌های بزرگ و مشهوری که در سینماها نمایش داده می‌شوند، در هالیوود تولید می‌شوند. هالیوود به دلیل داشتن شرایط اقلیمی مطلوب، پوشش گیاهی و توسعه صنعت فیلم در اوایل قرن بیستم به عنوان مرکز سینمای جهان شناخته شد. امروزه هالیوود به عنوان نماد فیلم و ستاره‌های سینما شناخته می‌شود و گردشگران زیادی از سراسر جهان به این منطقه می‌روند تا موزه‌های فیلم، تئاترها و مراکز خرید آنجا را ببینند.


هالیوود به عنوان قلب صنعت سینمایی جهان شناخته می‌شود و در این محل بیشترین تعداد فیلم‌های بزرگ و موفق جهان تولید می‌شوند. شرکت‌های بزرگ سینمایی همچون Warner Bros، Paramount Pictures و Universal Pictures در هالیوود مستقر هستند و هنرمندان بزرگی همچون مارلین براندو، جک نیکلسون، جان وین، جانی دپ و مریلین مونرو در این منطقه مشهور شده‌اند.

در اوایل سال‌های ۱۹۱۰، هالیوود به عنوان یکی از مراکز تولید فیلم در آمریکا شناخته شد و با افزایش تعداد سالن‌های سینما، صنعت فیلم به رشد قابل توجهی رسید. در این سال‌ها تعدادی از شرکت‌های تولید فیلم به هالیوود نقل مکان کردند و این شهرچهره صنعت سینمایی جهان شد.

در دهه ۱۹۷۰، هالیوود با ورود تکنولوژی سینمای جدید و نوآوری‌هایی همچون سیستم صوتی Dolby و تولید فیلم‌هایی با فرمت‌های جدید مانند سینماسکوپ، دوبله‌ی صدایی و تکنولوژی CGI، دوباره رشد خود را آغاز کرد. هم‌اکنون هالیوود به عنوان یکی از مراکز تولید فیلم مهم جهان شناخته می‌شود که با تولید فیلم‌هایی با بودجه‌های بسیار بالا، میلیون‌ها دلار درآمد تولید می‌کند.

Comments

Popular posts from this blog

برق چیست؟

پول چیست؟

معرفی چند ابزار دقیق